16 sierpnia 2015

USA - 1 cent

Awers - na środku popiersie prezydenta Abrahama Lincolna, po lewej napis LIBERTY, po prawej rok wybicia i znak mennicy D / Denver/, na górze półkolisty napis IN GOD WE TRUST /Bogu ufamy/

Rewers - Tarcza z napisem  E PLURIBUS UNUM /Z wielkości jedno/, poniżej wstęga z nominałem ONE CENT, pod wstęgą inicjały projektantów LB i JFW, nad tarczą  półkolisty napis UNITED STATES  OF AMERICA

1 cent - 2013 r.
1 dolar amerykański /USD/ = 100 centów
 

















Metal - ZnCu
Średnica: - 19 mm
Masa - 2,5 g
Obrzeże - gładkie
Emisja - 2010-nadal
Wycofanie z obiegu - w obiegu









 Abraham Lincoln - szesnasty prezydent Stanów Zjednoczonych /1861-1865/.
 Zginął w wyniku zamachu.

5 komentarzy:

  1. słowa IN GOD WE TRUST kojarzą mi się z pewną piosenką z ulubionego musicalu Metro

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś nie zwracałam na to uwagi ale teraz w czasie podróży zawsze odkładam sobie monety z danego kraju i zachowuję kilka na pamiątkę. Zaraz po pocztówkach to najważniejsza rzecz która muszę przywieźć z wyjazdu :) U Ciebie też widzę ładna kolekcja ;) Ja w mniej popularnych państw mam tylko monety z Egiptu i Indii.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś specjalnie ich nie zbierałam. Same się 'nazbierały' :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Również posiadam w swoich zbiorach jednocentówkę i mam już ją od pewnego czasu. W sumie to zdobyłem ją przez przypadek od znajomego. Aktualnie również interesuje się kupnem monet kolekcjonerskich i liczę na to, że uda mi się nabyć same perełki. Jak czytałem opinie klientów w https://www.skarbnicanarodowa.pl/opinie to jestem przekonany do tego aby faktycznie coś kupić.

    OdpowiedzUsuń